IT1 Onsite Manager
Professionele monitoring op maat

Gebruik

IT1 Onsite Manager houdt uw IT infrastructuur 24/7 in de gaten, zodat u dat zelf niet hoeft te doen

IT1 Onsite Manager ondersteunt uw infrastructuur en detecteert problemen alvorens de eventuele nadelige gevolgen zich laten voelen.

Detecteer, monitor en beheer al uw servers, PC's en laptops op één of meerdere sites. Zowel standaard als op maat geschreven software alsook interne of externe websites kunnen perfect nonstop opgevolgd worden.

De architectuur van de IT1 Onsite Manager is modulair en steunt op cloud services. Hierdoor hoeft u zelf geen zware investeringen te doen en betaalt u nooit teveel.

Enkele zaken waarvoor onze klanten effectief gebruik maken van onze monitoring software

  • Op maat geschreven software: Veel specifieke software is niet voorbereid op onverwachte fouten. Klanten gebruiken onze software om specifieke services in de gaten te houden waarbij de fabrikant geen passende oplossing heeft ingebouwd.
  • Printproblemen: in Terminal Services of Citrix omgevingen kunnen af en toe problemen optreden met de print drivers. Bij verschillende klanten houdt de IT1 Onsite Manager deze services in de gaten en wordt er een specifiek script uitgevoerd wanneer er printproblemen ontstaan. Alles gebeurt volledig automatisch met rapportage achteraf.
  • Inventarisatie: Klanten kunnen snel zien welke software op welk systeem is geïnstalleerd. Ook kan er zelfs melding gemaakt worden als een bepaalde applicatie op teveel plaatsen is geïnstalleerd. In veel bedrijfsomgevingen is dit belangrijk om legale redenen.
  • Helpdesksysteem: Vanuit een beschikbaar dashboard gebruiken klanten ons systeem om snel het scherm over te nemen van gebruikers die een probleem melden. De interne IT-verantwoordelijke hoeft zich dus niet eens te verplaatsen en kan assistentie leveren vanop afstand.
  • NOC: er is een dashboard voor de eindklant dat indien gewenst op een groot scherm kan getoond worden zodat bij de detectie van een probleem, er onmiddellijk een waarschuwing getoond wordt. IT1 gebruikt een speciaal dashboard voor al zijn klanten op de technische dienst voor 24/7 monitoring en om een snelle reactietijd te garanderen.
  • Schijfruimte: een foute update van de antivirus software of een Windows update kan er voor zorgen dat de schijf snel vol loopt. Het is daarom belangrijk om niet enkel op te merken van zodra er nog maar enkele gigabytes vrij zijn op de schijf (dan kan het al te laat zijn), maar juist dagelijks op te volgen of de aangroei in data procentueel niet te hoog ligt. Dit is een standaard check die bij alle klanten wordt ingesteld.
  • Alarmen: Sommige klanten geven de voorkeur dat ze zelf een alarm via mail krijgen maar niet buiten de kantooruren. Op deze momenten maken sommigen gebruik van alarmering via SMS.
  • Website: vele klanten zien hun website als een visitekaartje en krijgen garanties van web hosting firma's dat de website altijd bereikbaar is, maar vaak is dit niet zo. Deze klanten krijgen nu een bericht wanneer hun website niet bereikbaar is en kunnen dit gebruiken als drukkingsmiddel bij hun hosting provider.
  • Performantie: klanten gebruiken het performantiescherm om in kaart te brengen rond welke tijdstippen de servers het meeste belast worden.
  • Hardware: Wie ziet het rode lampje op de defecte schijf als deze zich bevindt in de serverruimte? IT1 is HP Authorized Service Delivery Partner en voert garantiegevallen voor HP zelf uit. Eén melding van onze software zet automatisch alles in gang en zorgt voor een gratis vervanging, zonder dat de klant hier iets van merkt of hier zelf enige actie voor hoeft te ondernemen.
  • Anti-virus: Bij vele klanten is al gebleken dat Anti-Virus software niet goed meer werkte, zelfs al was dit niet onmiddellijk zichtbaar in de console van de anti-virusfabrikant!
  • Meerdere sites: Veel klanten hebben meerdere sites maar dit heeft geen enkele invloed op de monitoring. Ook laptops van gebruikers die op de baan zijn, worden mee in de gaten gehouden.
  • Exchange: Hou niet enkel de grootte van de maildatabase in de gaten maar hou de grootte van individuele mailboxen van gebruikers in de gaten en breng de grootverbruikers aan het licht.
  • Automatische taken: automatische defragmentaties 's nachts, automatische reboots gebeuren vaak op vraag van de klant.
  • Backupcontrole: het is veel efficiënter om enkel verwittigd te worden als er een backup faalt, dan telkens dagelijks de logs te hoeven bekijken van de geslaagde backups.
  • ... en zo zijn er uiteraard nog tal van voorbeelden...

Wenst u ook gerust verder te werken terwijl IT1 Onsite Manager uw IT infratructuur 24/7 in de gaten houdt?

Wacht dan niet langer en neem vrijblijvend contact op met IT1 via 052 20 20 60, sales@IT1.be of vul onderstaand formulier in en wij contacteren u zo spoedig mogelijk !

* zijn verplicht in te vullen velden.
Verklaring over cookies